Forum www.osiedleparkowe.fora.pl Strona Główna www.osiedleparkowe.fora.pl
Forum osiedla Parkowe przy ulicy Dmowskiego w Ożarowie Mazowieckim. Deweloper: INVEST SW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprawozdanie finansowe wspólnoty za 2011 rok
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedleparkowe.fora.pl Strona Główna -> Parkowe - sprawy osiedlowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harasim_lok46




Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiad

PostWysłany: Wto 11:31, 20 Mar 2012    Temat postu: Sprawozdanie finansowe wspólnoty za 2011 rok

Pewnie już wszyscy dostali od Pana Gruszki sprawozdanie finansowe wraz z planami na rok przyszly oraz ustawami jakie przegłosować mamy na najbliższym i pierwszym zebraniu wspólnoty 28 marca br. o godzinie 18:00 w lokalu Szkoły Podstawowej nr 1 w Ożarowie.

Ja jeszcze go jakoś specjalnie nie analizowałem. Tyle co udało mi się wyczytać, to że wypracowaliśmy nadwyżki za 2011 rok i chyba możemy spokojnie myśleć o obniżce czynszu.

Do tego powinno coś zostać na inwestycje (brama, słupki, kosze na śmieci, woda i być może inne).

Niestety biegły w "czytaniu" takich pism nie jestem więc jeśli ktoś z Was ma mądrzejsze wnioski Smile to fajnie byłoby tu to obgadać a na zebraniu mówić jednym głosem żeby co nieco dla nas, mieszkańców dobrego ustalić.

Trzeba też przemyśleć obecny układ Administracyjny na Osiedlu itp..
Ustawy, podział i rozliczenie kosztów energii cieplnej... troche tego jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:49, 20 Mar 2012    Temat postu:

mnie rzuciło się w oczy, że budynek 70 ma niższe opłaty niż budynek 70a, w którym proporcjonalnie jest więcej mieszkańców, więc składka na mieszkańca powinna być niższa...
koszty konserwacji i napraw w przeciągu 2 pierwszych lat to kpina - osiedle jest jeszcze na gwarancji....
wynagrodzenie zarządu moim zdaniem też jest zbyt wygórowane - 5tys miesięcznie za 2 godziny w tygodniu.... nawet administrator mojego osiedla na bemowie tyle nie zarabiał.....
kolejna sprawa to czynsz za miejsce garażowe, skąd taka kwota ?? Najpierw przed zimą dwa razy uskuteczniono mechaniczne sprzątanie garażu.. a teraz leżą kupy piachu po zimie i nosimy to po klatkach....
Teoretycznie obniżono stawkę czynszy z 6,75 na 5,27 (70A) ale podniesiono opłatę za miejsce garażowe z 57,44 na 61,31 ????
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harasim_lok46




Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiad

PostWysłany: Wto 12:34, 20 Mar 2012    Temat postu:

Tak, dziwne wyliczenia, dziwne stawki. Oczywiście jak na mój gust i slabe "rozeznanie" w temacie.

Wynagrodzenie za zarząd i zarządzanie ma spaść zw 2012 o prawie 60zł Smile Ale tutaj chodzi też o wynagrodzenie Zarządu, prawda? nie tylko Pana Gruszki. Ma wynosić 4 930 zl miesięcznie... nie wiem ile tam osób jest do wyżywienia?
Utrzymanie porządku i czystości to koszt prawie 6 000 zł miesięcznie jako założenie na następny rok - także trudno mi ocenić czy to dużo czy nie. Wiem tylko, że nasze klatki czystością nie grzeszą w tej chwili (parking równiez)...

Ech sporo tego - fajnie gdyby spojrzał na to też ktoś z przeszłością w zarządzaniu osiedlem; kto zna dobrze te realia.

Ale kurcze - nowe osiedle, ma pól roku a my w 2012 mamy co miesiąc przeznaczać ponad 2 000 zł na naprawy i konserwacje?? Czego? (bramy garażowe, domofony, kotłownie, instalacje elektr.) Rocznie to 24 000 zł... to one sie muszą raz w miesiącu psuć chyba?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 12:41, 20 Mar 2012    Temat postu:

po pierwsze to pierwsze dwa lata powinna opiewać gwarancja dewelopera....

po drugie 6000 pln / mies za utrzymanie czystości to 200pln/dzień, biorąc np średnie wynagrodzenie sprzątaczki 10/h to 20 godzin z 24 w dobie ktoś sprząta osiedle............ pachnie mi to bzdurą....
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harasim_lok46




Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiad

PostWysłany: Wto 13:20, 20 Mar 2012    Temat postu:

Niestety nie mam żadnego info odnośnie długosci i zakresu dotyczącego gwarancji dewelopera...

Rzeczywiscie te rozbieżności w stawkach pomiędzy dwoma blokami jakoś muszą zostać wyjaśnione.
Opłata parkingowa w podziemiu 55,46 zl jest o ponad 11 zł wyższa niż w budynku 70 (44,33zł)...
Opłata za parking naziemny 10zł miesięcznie - też jestem ciekaw skąd ta stawka? Za co.

Czy to spadek czy wzrost cen w porównaniu do aktualnego stanu? Nie mam teraz wglądu w to ile teraz placimy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 13:50, 20 Mar 2012    Temat postu:

podaj mi maila, to podeślę ci prognozę na 2011, oraz skan obecnego wyliczenia, które wczoraj dostaliśmy.
pozdr,
K.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klaudia
Gość






PostWysłany: Wto 15:34, 20 Mar 2012    Temat postu:

dla porównania podaję skonsultowane koszty w podobnej wielkościowo wspólnocie w Ursusie (dzielnica Warszawy)


U nas Ursus
Konserwacja 27 000 10 000 (choć w zeszłym roku wydaliśmy ok 60 000 no ale nie obowiązuje nas gwarancja)
Ubiezpieczenie 3 960 2 500
Porządek i czystość 89 000 39 000
Zarząd 59 000 ok. 30 000 (razem z opłatą za administrowanie)

Dodatkowo niepokoi mnie fakt, że administrator jest jedną z trzech osób w zarządzie naszej wspólnoty, czyli sam siebie kontroluje.....
Powinniśmy mieć przedstawiciela w zarządzie, albo zrezygnować z dotychczasowego zarządu, powołać własny w skład którego wejdą mieszkańcy i zatrudnić administratora na własną rękę...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harasim_lok46




Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiad

PostWysłany: Wto 16:04, 20 Mar 2012    Temat postu:

Anonymous napisał:
podaj mi maila, to podeślę ci prognozę na 2011, oraz skan obecnego wyliczenia, które wczoraj dostaliśmy.
pozdr,
K.


Do tego wszystkiego mam dostęp tylko w domu Smile a teraz pisze z pracy. Ale dzięki za propozycję pomocy.

klaudia napisał:
dla porównania podaję skonsultowane koszty w podobnej wielkościowo wspólnocie w Ursusie (dzielnica Warszawy) ...


O - i to sa ciekawe dane. Czy to nowe Osiedle czy juz jakies kilkuletnie? Fajnie jakbysmy na zebranie mieli takie porównawcze info żeby wiedzieć jakimi rządami wielkości szasta tutaj nasz Admin.
Tez slyszalem, ze w kilku miejscach w Wawie jest taniej niż u nas w Ożarowie.
Nawet nie interesowałem się informację o tym, że Pan Gruszka siedzi też w Zarządzie. To jasne, że to może budzić jakiś niepokój lub sprzyjać wspieraniu swoich interesów, aczkolwiek nikogo o cos takiego nie podejrzewam.
Jasne jest jednak, ze dla przejrzystości i spokoju to układ, o który można pytać z prośbą o wyjaśnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klaudia
Gość






PostWysłany: Wto 16:30, 20 Mar 2012    Temat postu:

już wrzuciłam kilka zapytań do firm zajmujących się zarządzeniem nieruchomościami, jak tylko dostanę oferty to udostępnię je na forum do porównania.
To osiedle w Ursusie jest podobnej wielkości i chyba stoi coś około 3-4 lata.
Tam wspólnota ma zarząd składający się z 3 członków wspólnoty mieszkaniowej i zatrudnia administratora za 1500pln/mies i tylko kontrolują jego działalność.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lokomotywa
Gość






PostWysłany: Wto 20:42, 20 Mar 2012    Temat postu:

Witam,
Ludzie skąd macie takie informacje, że stawki w budynkach 70 i 70A są różne? Wg moich informacji są jednakowe tzn 6,75pln/m2, 57,44pln za miejsce garażowe, 10pln za naziemne i 2,43pln/m2 komorki...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał
Gość






PostWysłany: Wto 21:35, 20 Mar 2012    Temat postu:

lokomotywa napisał:
Witam,
Ludzie skąd macie takie informacje, że stawki w budynkach 70 i 70A są różne? Wg moich informacji są jednakowe tzn 6,75pln/m2, 57,44pln za miejsce garażowe, 10pln za naziemne i 2,43pln/m2 komorki...


w planie na rok 2012, który wczoraj otrzymaliśmy jest rozróżnienie na blok 70 i 70a. I w ten oto sposób utrzymanie garażu i zarządu w garażu bloku 70a nie wiedzieć czemu jest 10zł droższe...a trudniej z niego wyjechać.
To że winda jest u nas to żadne wytłumaczenie jeśli ktoś już to poruszy...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lokomotywa
Gość






PostWysłany: Wto 21:59, 20 Mar 2012    Temat postu:

Ok, ale to jest projekt opłat jeszcze przez nikogo nie zatwierdzony wiec pisanie że już są jakieś różnice jest trochę mylny.
Z planu widać ze różnice w opłatach za garaż wynikają głównie z punktu 2, 6, 5, 1. Trzeba się dowiedzieć czym są podyktowane (poza windą która stanowi prawię połowę różnicy- 4,54pln)
Nie wiem w czym jest problem z wyjazdem?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salka




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lok. 54
Płeć: Sąsiadka

PostWysłany: Wto 22:10, 20 Mar 2012    Temat postu:

Przedstawiony projekt wymaga naszego zatwierdzenia, więc chyba dobrze że taki temat zostaje poruszony i ludzie starają się rzetelnie przygotować do dyskusji na jego temat.

Odnośnie stawek za miejsce postojowe w garażu to wszystkie stawki są wyższe o 14,8 % dla stanowisk w budynku 70A od stanowisk w budynku nr 70. Oczywiście nie poruszam kwestii windy. Nie wiem z czego wynika ta różnica, ale napisałam do p. Gruszki z prośbą o przedstawienie podstaw takiej kalkulacji. Jak tylko otrzymam odpowiedź przedstawię ją na forum.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harasim_lok46




Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiad

PostWysłany: Śro 14:18, 21 Mar 2012    Temat postu:

Ekhm, to czy ja dobrze rozumiem (czytam)?
Do tej pory płaciliśmy 6,75zl za metr oraz 57,44zl za parking podziemy.
Teraz wg. propozycji ma to być odpowiednio 2,91zł za metr i 55,46 za podziemie.

Tak czy inaczej to mocno obniża miesięczne koszty czynszu, ale jak rozumiem trzeba bedzie doliczyć do tego koszty zaliczek w mediach obliczane od 1 czerwca br. indywidualnie dla każdego z lokali.

Ciesze się, że pierwszy blok ma jeszcze niższe ceny, ale od razu chciałbym zapytać 'dlaczego' by zrozumieć czy u nas nie mogą być one jeszcze niższe i skąd wynikają aktualne?
Piszecie o windzie - to jedyna zmienna, która wplywa na to, że np koszt parkingu podziemnego jest wyższy w budynku 70a o ponad 11zł?

Wiecie może jak opłaty kształotwały sie do tej pory w pierwszym bloku? Były takie same jak w drugim?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SUNSHINE




Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiadka

PostWysłany: Śro 14:41, 21 Mar 2012    Temat postu:

5,27/mkw mieszkania plus 61,31pln za miejsce garażowe....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SUNSHINE




Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiadka

PostWysłany: Śro 15:01, 21 Mar 2012    Temat postu:

gdzie w budynku 70 odpowiednio 5,10pln/mkw mieszkania i 49,84pln za garaż , gdzie różnica między 70a a 70 w składowych opłat jest jedynie w rubryce UDT i konserwacja dźwigu i wynosi 17 groszy.

natomiast w przypadku składowych kosztu miejsca wszystkie kwoty są wyższe w budynku 70a!!! niż w budynku 70 ???? z czego największa składowa do wynagrodzenie za zarząd i zarządzanie miejscem....19,50pln

w naszych aktach notarialnych jest zapis o mksymalnej stawce dla zarządu i tą maksymalną stawkę naliczył sobie Market Mieszkaniowy

[i]"Kupujący zobowiązują się ponosić koszty związane z powyższym zarządem proporcjonalnie do udziału w nieruchomości wspólnej :-----------------------------
1. Wstępna opłata – zaliczka na poczet kosztów nieruchomości wspólnej wyniesie nie więcej niż 8,75 zł z 1 m2 powierzchni użytkowej nabytego. Opłata ta uiszczana będzie przez nabywcę lokalu z góry, co miesiąc – nie później niż do dnia 10 każdego miesiąca, na odrębne konto Wspólnoty Mieszkaniowej wskazane przez zarząd Wspólnoty w wysokości wskazanej w odrębnym pisemnym zawiadomieniu, łącznie z wynagrodzeniem zarządzającego nieruchomości, które nie przekroczy 0,75zł za 1 m2 powierzchni lokalu.---------------------------------------------------------------------"
[/i]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
salka




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lok. 54
Płeć: Sąsiadka

PostWysłany: Śro 18:55, 21 Mar 2012    Temat postu:

salka napisał:
Przedstawiony projekt wymaga naszego zatwierdzenia, więc chyba dobrze że taki temat zostaje poruszony i ludzie starają się rzetelnie przygotować do dyskusji na jego temat.

Odnośnie stawek za miejsce postojowe w garażu to wszystkie stawki są wyższe o 14,8 % dla stanowisk w budynku 70A od stanowisk w budynku nr 70. Oczywiście nie poruszam kwestii windy. Nie wiem z czego wynika ta różnica, ale napisałam do p. Gruszki z prośbą o przedstawienie podstaw takiej kalkulacji. Jak tylko otrzymam odpowiedź przedstawię ją na forum.


Załączam odpowiedź administratora na pytanie o różnice opłat za garaże:

Przyjmując naliczenia za garaże odnieśliśmy się wprost do metrów kwadratowych jednego miejsca postojowego wynikających z udziału w nieruchomości wspólnej. I tak:
- garaż w budynku 70 jako lokal użytkowy posiada 384,72 m2 - w odniesieniu do 17 szt. miejsc postojowych na jedno miejsce wypada 22,63 m2 powierzchni garażu,
- garaż w budynku 70A jako lokal użytkowy posiada 1169,92 m2 - w odniesieniu do 45 szt. miejsc postojowych na jedno miejsce wypada 26,00 m2 powierzchni garażu .
To kryterium stanowi podstawę do zróżnicowania kosztów garaży w budynkach w projekcie Planu Gospodarczego na 2012 r. ( na wyraźną prośbę Właścicieli miejsc postojowych w garażu z budynku 70).

Pozdrawiam.
Maciej Gruszka
Zarządca Nieruchomości
792-019-638


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lokomotywa
Gość






PostWysłany: Śro 21:46, 21 Mar 2012    Temat postu:

Do tej pory opłaty w obu blokach były jednakowe.
Ciekawy jestem jak zostanie zniwelowana nadpłata jaką wpłaciliśmy od początku roku na starych stawkach...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SUNSHINE




Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiadka

PostWysłany: Czw 9:47, 22 Mar 2012    Temat postu:

to może w ten sam sposób policzymy również części wspólne w obu budynkach...korytarze i klatki schodowe w podziale na ilość mieszkań...założę się, że dla budynku 70A to wyjdzie korzystniej, ponieważ sporą część klatki zajmuje winda, za którą i tak płacimy a pozostała powierzchnia korytarzy zostanie podzielona na więcej mieszkań niż w przypadku budynku 70.....
czy ktoś orientuje się jaka jest powierzchnia klatki schodowej i korytarzy w budynku 70A a jaka w budynku 70 ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harasim_lok46




Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Sąsiad

PostWysłany: Czw 11:39, 22 Mar 2012    Temat postu:

SUNSHINE napisał:
5,27/mkw mieszkania plus 61,31pln za miejsce garażowe....


Nie bardzo rozumiem o którym bloku tutaj powyżej piszesz?
Zaraz napisałaś kolejnego posta z innymi stawkami i trochę sie pogubiłem.

Co do reszty, to dzisiaj zadzwonie do Pana Gruszki z kilkoma pytaniami - lepiej to wyjaśnic przed spotkaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedleparkowe.fora.pl Strona Główna -> Parkowe - sprawy osiedlowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin