|
www.osiedleparkowe.fora.pl Forum osiedla Parkowe przy ulicy Dmowskiego w Ożarowie Mazowieckim. Deweloper: INVEST SW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harasim_lok46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:31, 20 Mar 2012 Temat postu: Sprawozdanie finansowe wspólnoty za 2011 rok |
|
|
Pewnie już wszyscy dostali od Pana Gruszki sprawozdanie finansowe wraz z planami na rok przyszly oraz ustawami jakie przegłosować mamy na najbliższym i pierwszym zebraniu wspólnoty 28 marca br. o godzinie 18:00 w lokalu Szkoły Podstawowej nr 1 w Ożarowie.
Ja jeszcze go jakoś specjalnie nie analizowałem. Tyle co udało mi się wyczytać, to że wypracowaliśmy nadwyżki za 2011 rok i chyba możemy spokojnie myśleć o obniżce czynszu.
Do tego powinno coś zostać na inwestycje (brama, słupki, kosze na śmieci, woda i być może inne).
Niestety biegły w "czytaniu" takich pism nie jestem więc jeśli ktoś z Was ma mądrzejsze wnioski to fajnie byłoby tu to obgadać a na zebraniu mówić jednym głosem żeby co nieco dla nas, mieszkańców dobrego ustalić.
Trzeba też przemyśleć obecny układ Administracyjny na Osiedlu itp..
Ustawy, podział i rozliczenie kosztów energii cieplnej... troche tego jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:49, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mnie rzuciło się w oczy, że budynek 70 ma niższe opłaty niż budynek 70a, w którym proporcjonalnie jest więcej mieszkańców, więc składka na mieszkańca powinna być niższa...
koszty konserwacji i napraw w przeciągu 2 pierwszych lat to kpina - osiedle jest jeszcze na gwarancji....
wynagrodzenie zarządu moim zdaniem też jest zbyt wygórowane - 5tys miesięcznie za 2 godziny w tygodniu.... nawet administrator mojego osiedla na bemowie tyle nie zarabiał.....
kolejna sprawa to czynsz za miejsce garażowe, skąd taka kwota ?? Najpierw przed zimą dwa razy uskuteczniono mechaniczne sprzątanie garażu.. a teraz leżą kupy piachu po zimie i nosimy to po klatkach....
Teoretycznie obniżono stawkę czynszy z 6,75 na 5,27 (70A) ale podniesiono opłatę za miejsce garażowe z 57,44 na 61,31 ????
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harasim_lok46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:34, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, dziwne wyliczenia, dziwne stawki. Oczywiście jak na mój gust i slabe "rozeznanie" w temacie.
Wynagrodzenie za zarząd i zarządzanie ma spaść zw 2012 o prawie 60zł Ale tutaj chodzi też o wynagrodzenie Zarządu, prawda? nie tylko Pana Gruszki. Ma wynosić 4 930 zl miesięcznie... nie wiem ile tam osób jest do wyżywienia?
Utrzymanie porządku i czystości to koszt prawie 6 000 zł miesięcznie jako założenie na następny rok - także trudno mi ocenić czy to dużo czy nie. Wiem tylko, że nasze klatki czystością nie grzeszą w tej chwili (parking równiez)...
Ech sporo tego - fajnie gdyby spojrzał na to też ktoś z przeszłością w zarządzaniu osiedlem; kto zna dobrze te realia.
Ale kurcze - nowe osiedle, ma pól roku a my w 2012 mamy co miesiąc przeznaczać ponad 2 000 zł na naprawy i konserwacje?? Czego? (bramy garażowe, domofony, kotłownie, instalacje elektr.) Rocznie to 24 000 zł... to one sie muszą raz w miesiącu psuć chyba?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:41, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
po pierwsze to pierwsze dwa lata powinna opiewać gwarancja dewelopera....
po drugie 6000 pln / mies za utrzymanie czystości to 200pln/dzień, biorąc np średnie wynagrodzenie sprzątaczki 10/h to 20 godzin z 24 w dobie ktoś sprząta osiedle............ pachnie mi to bzdurą....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harasim_lok46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:20, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Niestety nie mam żadnego info odnośnie długosci i zakresu dotyczącego gwarancji dewelopera...
Rzeczywiscie te rozbieżności w stawkach pomiędzy dwoma blokami jakoś muszą zostać wyjaśnione.
Opłata parkingowa w podziemiu 55,46 zl jest o ponad 11 zł wyższa niż w budynku 70 (44,33zł)...
Opłata za parking naziemny 10zł miesięcznie - też jestem ciekaw skąd ta stawka? Za co.
Czy to spadek czy wzrost cen w porównaniu do aktualnego stanu? Nie mam teraz wglądu w to ile teraz placimy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 13:50, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
podaj mi maila, to podeślę ci prognozę na 2011, oraz skan obecnego wyliczenia, które wczoraj dostaliśmy.
pozdr,
K.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klaudia
Gość
|
Wysłany: Wto 15:34, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
dla porównania podaję skonsultowane koszty w podobnej wielkościowo wspólnocie w Ursusie (dzielnica Warszawy)
U nas Ursus
Konserwacja 27 000 10 000 (choć w zeszłym roku wydaliśmy ok 60 000 no ale nie obowiązuje nas gwarancja)
Ubiezpieczenie 3 960 2 500
Porządek i czystość 89 000 39 000
Zarząd 59 000 ok. 30 000 (razem z opłatą za administrowanie)
Dodatkowo niepokoi mnie fakt, że administrator jest jedną z trzech osób w zarządzie naszej wspólnoty, czyli sam siebie kontroluje.....
Powinniśmy mieć przedstawiciela w zarządzie, albo zrezygnować z dotychczasowego zarządu, powołać własny w skład którego wejdą mieszkańcy i zatrudnić administratora na własną rękę...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harasim_lok46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:04, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | podaj mi maila, to podeślę ci prognozę na 2011, oraz skan obecnego wyliczenia, które wczoraj dostaliśmy.
pozdr,
K. |
Do tego wszystkiego mam dostęp tylko w domu a teraz pisze z pracy. Ale dzięki za propozycję pomocy.
klaudia napisał: | dla porównania podaję skonsultowane koszty w podobnej wielkościowo wspólnocie w Ursusie (dzielnica Warszawy) ...
|
O - i to sa ciekawe dane. Czy to nowe Osiedle czy juz jakies kilkuletnie? Fajnie jakbysmy na zebranie mieli takie porównawcze info żeby wiedzieć jakimi rządami wielkości szasta tutaj nasz Admin.
Tez slyszalem, ze w kilku miejscach w Wawie jest taniej niż u nas w Ożarowie.
Nawet nie interesowałem się informację o tym, że Pan Gruszka siedzi też w Zarządzie. To jasne, że to może budzić jakiś niepokój lub sprzyjać wspieraniu swoich interesów, aczkolwiek nikogo o cos takiego nie podejrzewam.
Jasne jest jednak, ze dla przejrzystości i spokoju to układ, o który można pytać z prośbą o wyjaśnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klaudia
Gość
|
Wysłany: Wto 16:30, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
już wrzuciłam kilka zapytań do firm zajmujących się zarządzeniem nieruchomościami, jak tylko dostanę oferty to udostępnię je na forum do porównania.
To osiedle w Ursusie jest podobnej wielkości i chyba stoi coś około 3-4 lata.
Tam wspólnota ma zarząd składający się z 3 członków wspólnoty mieszkaniowej i zatrudnia administratora za 1500pln/mies i tylko kontrolują jego działalność.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokomotywa
Gość
|
Wysłany: Wto 20:42, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Witam,
Ludzie skąd macie takie informacje, że stawki w budynkach 70 i 70A są różne? Wg moich informacji są jednakowe tzn 6,75pln/m2, 57,44pln za miejsce garażowe, 10pln za naziemne i 2,43pln/m2 komorki...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał
Gość
|
Wysłany: Wto 21:35, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
lokomotywa napisał: | Witam,
Ludzie skąd macie takie informacje, że stawki w budynkach 70 i 70A są różne? Wg moich informacji są jednakowe tzn 6,75pln/m2, 57,44pln za miejsce garażowe, 10pln za naziemne i 2,43pln/m2 komorki... |
w planie na rok 2012, który wczoraj otrzymaliśmy jest rozróżnienie na blok 70 i 70a. I w ten oto sposób utrzymanie garażu i zarządu w garażu bloku 70a nie wiedzieć czemu jest 10zł droższe...a trudniej z niego wyjechać.
To że winda jest u nas to żadne wytłumaczenie jeśli ktoś już to poruszy...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokomotywa
Gość
|
Wysłany: Wto 21:59, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ok, ale to jest projekt opłat jeszcze przez nikogo nie zatwierdzony wiec pisanie że już są jakieś różnice jest trochę mylny.
Z planu widać ze różnice w opłatach za garaż wynikają głównie z punktu 2, 6, 5, 1. Trzeba się dowiedzieć czym są podyktowane (poza windą która stanowi prawię połowę różnicy- 4,54pln)
Nie wiem w czym jest problem z wyjazdem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
salka
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lok. 54 Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:10, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Przedstawiony projekt wymaga naszego zatwierdzenia, więc chyba dobrze że taki temat zostaje poruszony i ludzie starają się rzetelnie przygotować do dyskusji na jego temat.
Odnośnie stawek za miejsce postojowe w garażu to wszystkie stawki są wyższe o 14,8 % dla stanowisk w budynku 70A od stanowisk w budynku nr 70. Oczywiście nie poruszam kwestii windy. Nie wiem z czego wynika ta różnica, ale napisałam do p. Gruszki z prośbą o przedstawienie podstaw takiej kalkulacji. Jak tylko otrzymam odpowiedź przedstawię ją na forum.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harasim_lok46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:18, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ekhm, to czy ja dobrze rozumiem (czytam)?
Do tej pory płaciliśmy 6,75zl za metr oraz 57,44zl za parking podziemy.
Teraz wg. propozycji ma to być odpowiednio 2,91zł za metr i 55,46 za podziemie.
Tak czy inaczej to mocno obniża miesięczne koszty czynszu, ale jak rozumiem trzeba bedzie doliczyć do tego koszty zaliczek w mediach obliczane od 1 czerwca br. indywidualnie dla każdego z lokali.
Ciesze się, że pierwszy blok ma jeszcze niższe ceny, ale od razu chciałbym zapytać 'dlaczego' by zrozumieć czy u nas nie mogą być one jeszcze niższe i skąd wynikają aktualne?
Piszecie o windzie - to jedyna zmienna, która wplywa na to, że np koszt parkingu podziemnego jest wyższy w budynku 70a o ponad 11zł?
Wiecie może jak opłaty kształotwały sie do tej pory w pierwszym bloku? Były takie same jak w drugim?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SUNSHINE
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:41, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
5,27/mkw mieszkania plus 61,31pln za miejsce garażowe....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SUNSHINE
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:01, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
gdzie w budynku 70 odpowiednio 5,10pln/mkw mieszkania i 49,84pln za garaż , gdzie różnica między 70a a 70 w składowych opłat jest jedynie w rubryce UDT i konserwacja dźwigu i wynosi 17 groszy.
natomiast w przypadku składowych kosztu miejsca wszystkie kwoty są wyższe w budynku 70a!!! niż w budynku 70 ???? z czego największa składowa do wynagrodzenie za zarząd i zarządzanie miejscem....19,50pln
w naszych aktach notarialnych jest zapis o mksymalnej stawce dla zarządu i tą maksymalną stawkę naliczył sobie Market Mieszkaniowy
[i]"Kupujący zobowiązują się ponosić koszty związane z powyższym zarządem proporcjonalnie do udziału w nieruchomości wspólnej :-----------------------------
1. Wstępna opłata – zaliczka na poczet kosztów nieruchomości wspólnej wyniesie nie więcej niż 8,75 zł z 1 m2 powierzchni użytkowej nabytego. Opłata ta uiszczana będzie przez nabywcę lokalu z góry, co miesiąc – nie później niż do dnia 10 każdego miesiąca, na odrębne konto Wspólnoty Mieszkaniowej wskazane przez zarząd Wspólnoty w wysokości wskazanej w odrębnym pisemnym zawiadomieniu, łącznie z wynagrodzeniem zarządzającego nieruchomości, które nie przekroczy 0,75zł za 1 m2 powierzchni lokalu.---------------------------------------------------------------------"[/i]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
salka
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lok. 54 Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:55, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
salka napisał: | Przedstawiony projekt wymaga naszego zatwierdzenia, więc chyba dobrze że taki temat zostaje poruszony i ludzie starają się rzetelnie przygotować do dyskusji na jego temat.
Odnośnie stawek za miejsce postojowe w garażu to wszystkie stawki są wyższe o 14,8 % dla stanowisk w budynku 70A od stanowisk w budynku nr 70. Oczywiście nie poruszam kwestii windy. Nie wiem z czego wynika ta różnica, ale napisałam do p. Gruszki z prośbą o przedstawienie podstaw takiej kalkulacji. Jak tylko otrzymam odpowiedź przedstawię ją na forum. |
Załączam odpowiedź administratora na pytanie o różnice opłat za garaże:
Przyjmując naliczenia za garaże odnieśliśmy się wprost do metrów kwadratowych jednego miejsca postojowego wynikających z udziału w nieruchomości wspólnej. I tak:
- garaż w budynku 70 jako lokal użytkowy posiada 384,72 m2 - w odniesieniu do 17 szt. miejsc postojowych na jedno miejsce wypada 22,63 m2 powierzchni garażu,
- garaż w budynku 70A jako lokal użytkowy posiada 1169,92 m2 - w odniesieniu do 45 szt. miejsc postojowych na jedno miejsce wypada 26,00 m2 powierzchni garażu .
To kryterium stanowi podstawę do zróżnicowania kosztów garaży w budynkach w projekcie Planu Gospodarczego na 2012 r. ( na wyraźną prośbę Właścicieli miejsc postojowych w garażu z budynku 70).
Pozdrawiam.
Maciej Gruszka
Zarządca Nieruchomości
792-019-638
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lokomotywa
Gość
|
Wysłany: Śro 21:46, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Do tej pory opłaty w obu blokach były jednakowe.
Ciekawy jestem jak zostanie zniwelowana nadpłata jaką wpłaciliśmy od początku roku na starych stawkach...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SUNSHINE
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:47, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
to może w ten sam sposób policzymy również części wspólne w obu budynkach...korytarze i klatki schodowe w podziale na ilość mieszkań...założę się, że dla budynku 70A to wyjdzie korzystniej, ponieważ sporą część klatki zajmuje winda, za którą i tak płacimy a pozostała powierzchnia korytarzy zostanie podzielona na więcej mieszkań niż w przypadku budynku 70.....
czy ktoś orientuje się jaka jest powierzchnia klatki schodowej i korytarzy w budynku 70A a jaka w budynku 70 ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harasim_lok46
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:39, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
SUNSHINE napisał: | 5,27/mkw mieszkania plus 61,31pln za miejsce garażowe.... |
Nie bardzo rozumiem o którym bloku tutaj powyżej piszesz?
Zaraz napisałaś kolejnego posta z innymi stawkami i trochę sie pogubiłem.
Co do reszty, to dzisiaj zadzwonie do Pana Gruszki z kilkoma pytaniami - lepiej to wyjaśnic przed spotkaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|